lördag 7 juli 2012

Från Hornstull till jarnakommun.se

Första lördagen i juli går ultraloppet Hornstull till Järna. Jag, tillsammans med en massa liknande löparnördar, ställde glatt upp kl 0830 utanför seven-eleven butiken vid T-bana Hornstull.
Allt gick sin gilla gång på sedvanligt sätt med Max- och Mc Donaldsbesök, bad, softning, ultralöpning och löparsnack fram till 48 km då jag får för mig att avsluta med 8 km spännande traillöpning på Sörmlandsleden sista biten in till Järna. Jag navigerar fel och hamnar i jarnakommun.se skylt 5km från själva Järna pendeltågsstation. Men visst ska hela dagen nyttjas, speciellt en finfin sommardag? Efter 61 km gå-lunka-löp och dryga två timmar på en lokal pizzeria kunde jag nöjd ta tåget hem kl 2055. Tack alla trevliga löpare för en härlig dag!
Här bakom i skogen finns ingen pendeltågsstation - bara bar barrskog.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Om Lars

Mitt foto
Hej! Jag bloggar om träning. Min ambition är att utveckla träningen till en njutbar livsstil.